*
”Herranjumala, tämä on dynamiittia!”WSOY julkaisee jalkapallosensaatio Zlatan Ibrahimovicin elämäkerran äitienpäiväksi 2012
Ennakkovaraus:
http://www.promerit.net/kauppa/catalog/product_info.php?products_id=1402&osCsid=d3bed34df76c57f9b...b415037b36aa431
Zlatan kertoo omin sanoin parempien kaupunginosien isistä, jotka olisivat halunneet heittää hänet pihalle Malmö FF:stä. Hän kertoo kamppailuista Ajaxissa, myymisestään Juventukseen ja skandaalista, joka oli lopettaa hänen uransa. Zlatan kertoo Interistä ja voitoista, Jos...e Mourinhosta, maaleista ja suurista tähdistä. Hän kertoo vaimostaan Helenasta, lapsistaan ja elämästään salamavalojen tuolla puolen.
Ja hän kertoo totuuden siitä, mitä Pepe Guardiolan kanssa Barcelonassa tapahtui.
Minä, Zlatan Ibrahimovic kertoo kovasta pelistä suurseurojen kulisseissa. Se pureutuu
niin syvälle jalkapallokulttuuriin, ettei yksikään kirja ole sitä tähän mennessä tehnyt.
Lisäksi se näyttää kokovartalokuvan maailman särmikkäimmästä jalkapalloilijasta, Zlatan Ibrahimovicista.
Kun Zlatan siirtyi Malmöstä Ajaxiin, hän tokaisi alkajaisiksi miljonäärien pukukopissa:
”Hei, minä olen Zlatan. Keitäs perkeleitä te olette?”
Kirja ilmestyi Ruotsissa 15.11. ja sitä on myyty jo satoja tuhansia. Kirjan oikeudet on
myyty jo mm. Italiaan, Tanskaan, Norjaan, Hollantiin ja Puolaan.
Arvosteluotteita:
”Tämä on joka tapauksessa paras aikalaistyöläis ja lähiökuvaus, minkä olen lukenut.”
GUNNAR BOLIN, KULTURNYTT
”Kirja Zlatanista on tuleva ruotsalainen lukuklassikko, joka tulee myös muuttamaan Ruotsia.
Se on niin hyvä. Se on niin jumalattoman hyvä.”
LASSE ANTRELL, AFTONBLADET
”Hätkähdyttävä, rehellinen, nokkela.”
JESPER HÖGSTRÖM, EXPRESSEN
Herranjumala, tämä on dynamiittia!”
SIMON BLANK, SPORTBLADET
David Lagercrantz: Minä, Zlatan Ibrahimovic
suomentanut Miika Nousiainen
WSOY 2012, sidottu, sivuja 450, 36 euroa