Tälläinen pieni mielenkiintoinen sivu avautui eteeni ihan vahingossa kun olin hakemassa aivan muuta tietoa.
http://online.wsj.com/article/NA_WSJ_PUB:SB10001424052748704454304575081481536661858.htmlTässäkö on todella koko euroopan vakaa ja vahvalla pohjalla oleva yhteinen valuutta. Artikkeli ei ole aivan tuore, mutta omasta mielestä se kiteyttää hienosti kaiken oleellisen.
Se mitä on olen aikaisemmin lukenut ja kuullut ns. Kreikan tilanteesta ei todellisuudessa ollutkaan kuin valitettava yhteensattuma. EU-hallinto yritti kaikkensa pitääksen asian salassa, mikäli olen oikein ymmärtäny. Kreikan tilanne ei ole ainoa jossa tilanne on jo karannut käsistä. Kreikka nyt vaan sattui ylittämään uutiskynnyksen ihmisten toiminnan ansiosta. Olisi kyllä hauskaa löytää lisää vastaavia tietoa koko Euroopan tilasta. Kyllähän niitä tietoja sieltä täältä saa, mutta todenperäisyyttä joutuu aina epäilemään. Tosin eihän tämänkään uutisen fakta-arvoa voi kirkossa kuuluttaa, mutta sen negatiivisen ja kritisoivan sävyn huomioonottaen se ei ainakaan EU:n omasta lähteestä ole. Melkoisen hyvin tuntuu olevan kuitenkin asiat selvitetty ja kerrottu.